Pitch Perfect 3 | Filmrecensie

Release datum: 21 december 2017 (NL)
Regisseur: Trish Sie
Hoofdrollen: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Brittany Snow
Bijrollen: Hailee Steinfield, Elizabeth Banks
Genre: Comedy

Cijfer: 8/10

In Pitch Perfect 3 proberen de Bellas na hun afstuderen het te maken in de echte wereld. Na de roes van het winnen van de World Championships gaan de Bellas elk hun eigen weg. Maar dan krijgen ze de kans om op tournee te gaan in het buitenland. Zo komt de meidengroep nog één laatste keer bij elkaar om samen muziek te maken.

Op 20 december (gisteravond wanneer deze post online is gegaan) ging ik naar Pitch Perfect 3. Met name deel 1 vind ik zo’n fijne film en de liedjes die in de films worden gebruikt vind ik werkelijk fantastisch! Ík kon niet wachten om de slotfilm op het witte doek te zien. Daar ging ik dan na stage naar de bioscoop, Pathé, in Amersfoort. De bioscoopzaal zat behoorlijk vol. Gedurende de film werd duidelijk dat stuk voor stuk, iedereen trouwe fans waren van deze filmreeks. Om inside jokes werd meteen keihard gelachen en dan niet alleen door de vrouwen. Ook de mannen hoorde ik door het gelach van de vrouwen heen.

Over de humor gesproken. Het was echt werkelijk fantastisch! Samen met de rest van de zaal lag ik meerdere keren in een deuk. Ik denk dat dit een minder grappige film is voor mensen die pas bij de laatste film beginnen met kijken, aangezien de grappen voornamelijk inside jokes zijn van de andere films. Maar gelukkig worden er ook genoeg grappen gemaakt naast de inside jokes. Toch denk ik wel dat je te veel van het verhaal zal missen als je de eerste twee films niet hebt gezien.

Het verhaallijn in de eerste film was nog realistisch, in de tweede film wordt dit al minder en in de derde film is het nog ver te zoeken. Behalve dan dat de meiden moeite hebben met volwassen worden en met het hebben van een “grote mensen baan”.

Wat ik zo ontzettend leuk vind aan deze film is dat het heel erg gericht is op de Bella’s. Hun groei als verschillende personen. De manier hoe ze volwassen worden en of zingen daar nog wel zo’n grote rol inspeelt. Daarnaast gaat het ook om sisterhood, voor elkaar klaarstaan en plaatsvervangend familie zijn. Liefde speelde bijna geen rol in deze film. Het ging alleen om de vriendschap. De naam treblemakers viel niet één keer in deze film. Twee jongens uit de groep werden even bij naam genoemd, maar dat gebeurde slechts één keer. Ik vond het erg verfrissend om een film te zien waar het uitsluitend over de vrouwen gaat en dat je ook gelukkig kan zijn met alleen je sisterhood, want zij zijn je familie.

Pitch Perfect 3 knoopt alle losse eindjes aan elkaar. Onwijs leuk, aangezien ik toch nog wel een paar vragen had over de losse verhaallijnen van de meiden. Zo komen we in deze film eindelijk achter de naam van een bepaald personage, terwijl ze al twee films een vrij belangrijke rol heeft binnen de films. Ook kom je achter de familiegeschiedenis van verschillende meiden. Op die manier wordt hun gedrag verklaard en begrijp je de meiden weer een heel stuk beter. Met andere woorden: ik kreeg heel veel zin om alle films opnieuw te zien. Maar aangezien dat op het moment niet kan, zullen de playlists van de films de komende dagen op repeat staan.

Ga jij Pitch Perfect 3 in de bioscoop zien?

Liefs,