Nerve | Filmrecensie

Regisseur: Henry Joost, Ariel Schulman
Hoofdrollen: Emma Roberts, Dave Franco
Bijrollen: Juliette Lewis, Emily Meade, Miles Heizer, Kimiko Glenn
Tagline: Are you a watcher or a player?
Genre: Avontuur | Misdaad | Mysterie

Cijfer: 9/10

De ijverige middelbare scholier Vee Delmonica (Emma Roberts), heeft genoeg van een leven aan de zijlijn. Onder druk van haar vrienden besluit ze één keer mee te doen aan het populaire online spel Nerve, een ‘truth or dare’ spel. Wat als een onschuldig spelletje begint, ontpopt zich tot een sensationeel spel wat steeds gevaarlijkere vormen aanneemt en waar de inzet alsmaar hoger wordt.

Dave Franco heb ik al in verschillende films mogen zien spelen en ik vind zijn acteerwerk fijn om naar te kijken. Emma Roberts vind ik een hele toffe actrice die ik al behoorlijk lang volg. Dus dat deze acteurs samen de hoofdrollen kregen van de film voorspelde al veel goeds en zij hebben mij zeker niet teleurgesteld.

Tijdens het kijken van deze film was ik veel aan het nadenken hoe levens echt de film aanvoelde en het helemaal geen gek idee is als Nerve echt zou bestaan. Het is te bizar voor woorden hoe veel dingen er van een persoon online staan. En sensatie speelt tegenwoordig een hele grote rol zowel op tv als op het internet. En dat te bedenken dat de spelers van die game vervolgens hun grootste angsten onder ogen moeten komen of ze liggen er uit en in sommige gevallen nog erger…

Nerve still

Naast dat de film heel erg spannend was bevatte de film ook heel veel humor. Dave Franco is gewend om een onserieus karakter te spelen, maar in Nerve is zijn personage mysterieus. Het feit dat de film veel humor bevatte kwam daardoor niet alleen door het script, maar juist door de invloeden van de acteurs. In een interview met beide acteurs vertelden ze dat Dave veel dingen per ongeluk deed, maar dat Emma graag die kleine ongelukjes in de film wilde om het zo levens echt als mogelijk te houden.

Het camerawerk in deze film is erg goed gedaan. Verschillende shots zorgden ervoor dat jij als kijker helemaal in het verhaal gezogen werd en het verhaal intens beleeft.

Nerve Still

Naast de humor, spanning en dat film zo levens echt aanvoelde vond ik de soundtrack zo ongelofelijk tof! Inmiddels is het twee weken (vanaf deze post) terug dat ik de film mocht zien en de soundtrack van deze film staat bij mij non-stop op repeat. Dit heb ik niet vaak, maar wanneer de soundtrack van deze film te koop is op CD dan maak ik meteen een sprintje naar de winkel. Alternatief, house en rock worden gecombineerd en de sounds passen perfect bij de momenten van de film waarin ze geplaatst zijn. Hands down voor de persoon die de muziek voor deze film heeft uitgekozen.

Ga jij Nerve kijken?

Liefs,

thatblondewomanhandtekening